Monday, February 13, 2012

Hapuskanlah Egomu Sayang Part 4...

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah dengan limpah karunia-Nya dapat lagi ana mencoret dalam blog kelabu ana ini... Malam ini ana ingat nak mula sambung cerpen bersiri dari pukul 8 tadi, tapi disebabkan banyak sangat gosip-gosip panas melanda di Facebook, jadi ana tumpu pada yang itu dulu... =) Now, dah setel baru boleh sambung cerpen dengan lega... Macam biasa, part sebelumnya ada di bawah:



  • Part 1
  • Part 2
  • Part 3


  • "Saya dah fikir masak-masak, saya dah tak nak ada kaitan dengan awak lagi, awak faham tak?"bentak Aamir akibat rimas dengan desakan Nadira.

    "Yalah, tapi kenapa tiba-tiba saja?"desak Nadira, tak puas hati.

    "Perlu ke awak tahu sebab untuk semua keputusan saya? You are not even my wife, Ida!"bentak Aamir lagi.

    "Tengok? Keluar dah baran awak itu. Kalau keputusan awak itu tak melibatkan saya, saya pun tak inginlah nak tahu!"balas Nadira, bengang.

    "Fikirlah apa yang awak nak fikir, Ida! Saya tak nak ambil peduli. Asalkan awak terima semua ini, itu lebih baik,"jawab Aamir lalu beredar.

    "Aamir! Saya tak habis lagi!"jerit Nadira setelah melihat Aamir sudahpun berlalu pergi. Namun, jeritannya tak diendahkan.

    "Aamir!"jerit Nadira lagi lalu terjaga. Bertambah terkejutnya dia melihat dia berada di atas katil. Dengan pantas dia melihat jam, sudah pukul 3 pagi. Tahulah dia hanya bermimpi.

    Dia melihat sebelah, Aamir sedang nyenyak tidur. Hajatnya ingin menunaikan solat tahajjud, namun rasanya lebih elok kalau dia kejutkan Aamir sekali.

    "Awak, bangun. Jom solat tahajjud,"gerak Nadira, lembut.

    Aamir mengeliat lalu bangkit. Dia memandang isterinya, hairan.

    "Kenapa awak pandang saya macam itu?"tanya Nadira yang juga hairan.

    "Dira cakap apa tadi?"tanya Aamir yang masih mamai.

    "Saya ajak awak solat tahajjud, jomlah,"ajak Nadira sambil menarik tangan suaminya itu.

    Alangkah terkejutnya Aamir melihat isterinya begitu. Kalau sebelum ini, jangankan tarik tangan, sentuh dia pun tidak. Memang jauh bezanya.

    "Yalah, yalah. Jom,"jawab Aamir.

    Melihat suaminya masih boleh melayan kerenahnya, Nadira tersenyum puas.

    *     *      *      *       *

    "Dira mimpi apa semalam?"tanya Aamir, memecah kesunyian pagi sambil menyapu jem pada sekeping roti.

    "Hah? Apa awak cakap ini?"tanya Nadira pula, pura-pura tak memahami soalan suaminya.

    "Dira jerit panggil abang malam tadi itu kuat kot. Nasib baik abang tak pekak,"jawab Aamir, selamba.

    Terkelu lidah Nadira mendengar jawapan Aamir itu. Naik merah mukanya menahan malu.

    "Kalau dah jerit pun panggil awak, mimpi awaklah. Lagi mau tanya,"jawab Nadira sambil tersipu malu.

    "Wah, satu perubahan baik itu! Mimpi apa?"tanya Aamir lagi.

    "Mimpi kena tinggal,"jawab Nadira, selamba.

    "Kena tinggal? Dulu ke sekarang?"tanya Aamir, tak puas hati.

    "Dululah. Kalau sekarang, ada yang tak senang duduk nanti,"seloroh Nadira sambil tersenyum nakal.

    "Dira fobia kat abang ke sampai Dira jadi macam ini?"tanya Aamir, resah.

    "You know me well, Aamir. Tak perlu awak tanya soalan yang awak tahu sendiri jawapannya,"jawab Nadira lalu mengangkat pinggannya ke dapur.

    Mendengar jawapan isterinya, dia mula dihantui perasaan serba salah.

    *      *      *       *       *

    "Sorry lambat, aku ada overtime tadi,"jelas Syahira setelah duduk di hadapan Nadira.

    "Tak apa, kami pun baru sampai. Kan Dira?"jawab Aamir sambil mengerling ke arah Nadira.

    "Ha'ah, Ira. Kami baru sampai,"jawab Nadira lalu tersenyum.

    "Kau orang tak beli makanan lagi ke?"tanya Syahira setelah melihat tiada makanan di atas meja.

    "Aku nak beli, tapi Dira suruh tunggu kau. Jadi, tunggulah dulu. So, kau dah sampai, aku ingat aku nak belikan sekali. Kau nak apa?"jelas Aamir.

    "Tak payah, aku pergi nanti. Kau belikan untuk kau orang dulu,"jawab Syahira.

    "Okay,"jawab Aamir, hendak berlalu.

    "Awak tahu ke nak beli apa?"tanya Nadira, hairan.

    "Tahu saja, snack plate 1, dua-dua kentang putar kan? I'm never forget,"jawab Aamir, selamba.

    Nadira hanya mampu mengangguk, lidahnya terkelu seribu bahasa. Syahira yang menyaksikan kejadian itu hanya mampu tersenyum.

    *bersambung*



    Foot print: Senior ana cakap, kalau tulang rusuk dia memang kat ana, tak ke mana pun... ;)

    0 comments:

    Cuba baca yang ini:

     
    design by suckmylolly.com