Friday, January 20, 2012

Kekuatan Wanita Itu Part 10...


Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah dengan limpah karunia-Nya dapat lagi ana mencoret dalam blog kelabu ini... Okay, hari ini ana nak sambung lagi cerpen bersiri ana yang tetiba saja jadi hangat...  =) Macam biasa, link part sebelumnya ada kat bawah ye:


"Mak tak sangka Fauzi sanggup menconteng arang kat muka mak dan abah. Apa salah kami membesarkan kamu sampai kamu boleh jadi macam ni? Kalau mak tak paksa Sarah beritahu perkara sebenar, agaknya sampai hari ini mak tak tahu agaknya!" bentak Puan Ani. Kemarahannya benar-benar ketara sehingga matanya sudah bertukar merah. Sarah sudah tunduk ke lantai manakala Fauzi hanya mampu menelan air liur.

"Abah rasa, lebih baik kamu berkahwin saja. Kamu ada calon tak? Kalau tak, abah suruh mak kamu carikan," sampuk Encik Tajul sambil membaca akhbar.

"Siapa nak kahwin dengan orang macam dia, abang? Memalukan kita saja nanti!" bentak Puan Ani lagi.

"Fauzi nak kahwin dengan Sarah, mak, abah. Izinkan Fauzi," jawab Fauzi, lemah. Mendengar jawapan Fauzi, Sarah berpaling memandang lelaki itu. Adakah dia sekadar untuk menutup dosanya saja?
"Kau jangan buat main anak dara orang, Fauzi. Merana budak ni nanti, kau nak jawab apa dengan mak ayah dia?" tanya Puan Ani, melahirkan ketidak puasan hatinya dengan keputusan anak lelaki tunggalnya itu.

"Fauzi biseksual mak, bukan homoseksual. Walaupun Fauzi melakukan hubungan songsang, tetapi Fauzi masih ada perasaan terhadap wanita dan Fauzi sebenarnya tertarik dengan Sarah sejak hari pertama kami berkawan lagi. Cuma, Fauzi takut bertepuk sebelah tangan saja," terang Fauzi, takut-takut.

"Macam mana, Sarah? Setuju tak? Maaflah, pakcik kena tanya Sarah awal-awal sebab risau kalau-kalau Sarah..."

"Sarah terima cadangan Fauzi itu, pakcik, makcik. Sarah pun tak mahu tengok Fauzi terus tenggelam dalam dunia dia yang tiada kesudahannya itu. Izinkan Sarah bantu dia, pakcik, makcik," sampuk Sarah sebelum sempat Encik Tajul menghabiskan ayatnya.

"Kalau Sarah setuju, tak apalah. Insya-Allah minggu depan pakcik dengan makcik akan datang meminang Sarah ya. Pakcik dengan makcik hanya boleh harapkan Sarah untuk ubah Fauzi," jawab Encik Tajul, lega.

"Sarah? Mak dengan abah tahu tak?" pertanyaan Fauzi itu melenyapkan lamunan Sarah. Dia memandang Fauzi, wajah itu benar-benar ingin tahu kebenarannya.

"Mak dengan abah tahu sebelum kita kahwin, sebab itu abang masuk minang Sarah dulu," jawab Sarah, perlahan.

"Abang ni dah banyak susahkan Sarah kan?" keluh Fauzi.

"Taklah, Sarah yang terima. Mula-mula, mak tak nak gadaikan masa depan Sarah sebab anak dia yang comel ni, tapi Sarah nak nekad," jawab Sarah sambil menarik pipi suaminya.

Melihat reaksi Sarah, Fauzi tergelak kecil. Isterinya itu benar-benar tahu memujuk. Alhamdulillah kerana kurniakan isteri seperti Sarah buatnya.

*     *     *     *      *

"Hai, Fauzi. Lama tak jumpa. Sihat?" suara itu membuatkan Fauzi mula kurang selesa. Kenapalah insan ini hadir tatkala dia ingin membuangnya dari hidupnya?

"Sihat, kau buat apa kat sini? Aku tak rasa aku nak jumpa kau," jawab Fauzi hambar.

"Whoa, whoa, tiba-tiba ber'aku kau' ni kenapa? Dulu, bukan main sayang lagi. Takkan dah sayang bini kot?" sindir Hafiz.

"Aku cakap elok-elok, Hafiz. Jangan ingat kau pernah jadi kawan baik dan... ke..kasih aku, kau boleh pijak kepala aku sesedap rasa kau!" bentak Fauzi, marah.

"Rilekslah sayang, saya rindu awaklah," goda Hafiz sambil meraba pergelangan tangan Fauzi.

Entah mengapa, Fauzi dapat merasakan gelodak nafsu songsangnya telah tiba. Apa yang dia risaukan telahpun tiba. 

"Ya Allah, bantulah hamba-Mu ini," bisik hati kecil Fauzi.

"Alahai Fauzi, ingatan memang boleh hilang tapi nafsu tetap ada. Saya tahu awak nak, tapi awak menafikan saja. Marilah Fauzi, saya rindukan awak..." goda Hafiz lagi.

"Sudahlah! Sebelum aku naik angin, lebih baik kau keluar dari sini! Aku kata aku tak nak, aku tak naklah, yang kau..."

Belum sempat Fauzi menghabiskan ayatnya, Hafiz telahpun bertindak drastik dengan mengucup bibirnya. Mulanya dia meronta, tetapi akhirnya dia tewas jua...

*bersambung*



p/s: Catch up later guys, daa~

0 comments:

Cuba baca yang ini:

 
design by suckmylolly.com