Thursday, January 19, 2012

Kekuatan Wanita Itu Part 8...

Assalamualaikum wbt...

Alhamdulillah dengan limpah karunia-Nya dapat lagi ana mencoret dalam blog biru ini... Hari ini ana nak sambung lagi cerpen ana untuk kali keduanya... Macam biasa, untuk link-link part sebelumnya, sila tekan bawah:


"Kawan baik ni kalau dah berjumpa, mesti ada drama air mata," seloroh Fauzi.

Mendengar kata-kata Fauzi, Raihana dan Sarah tersentak. Takkanlah orang yang amnesia boleh berbicara sebegini.

"Macam mana abang tahu?" tanya Sarah.

"Abang tak tahulah, bila tengok kamu berdua, tiba-tiba nampak keadaan yang sama tapi situasi, tempat dan pakaian yang berbeza. Macam dah selalu tengok je. Apa maknanya ya?" jawab Fauzi.

"Mungkin abang dah mula ingat kot. Alhamdulillah," jawab Sarah sambil mencuba untuk menyembunyikan rasa resahnya. Namun pantas dihidu Fauzi.

"Kenapa ini, sayang?" tanya Fauzi.

"Hah? Tak ada apa-apalah. Jom kita minum, air pun dah siap,"jawab Sarah untuk mengubah topik.

"Sarah cuba jangan tipu abang. Muka Sarah itu dah terlalu ketara, kenapa resah sangat ni?" tanya Fauzi lagi.

"Betul, tak ada apa-apalah. Cuma terkejut tadi tak hilang lagi."

Raihana yang memerhatikan mereka sudah mulai risau. Dia sudah tak tahan untuk melihat adegan mengelat Sarah lalu dia pun berlalu meninggalkan mereka berdua di dapur. Melihat tindakan Raihana, Fauzi merapatkan diri dengan Sarah lalu mendekatkan wajahnya dengan telinga Sarah.

"Jangan ingat abang tak ingat apa-apa, Sarah boleh sorok dari abang. Abang tanya Sarah hanya untuk melihat sejauh mana Sarah mampu untuk berterus terang. Abang tahu kenapa abang tak baik lagi dengan Hafiz, tak payah Sarah sorokkan. Raihana dah beritahu abang segalanya dalam perjalanan balik tadi, tapi abang tak bagi dia beritahu Sarah. Terima kasihlah Sarah sebab buat abang begini," bisik Fauzi lalu beredar menuju ke bilik tidur mereka di tingkat atas.

Mendengar bisikan suaminya, dia bungkam. Dia berlari mengejar suaminya, tetapi suaminya lebih pantas mengunci pintu biliknya. Raihana yang melihat adegan itu turut berlari mengikut Sarah. Sarah cuba mengetuk pintu.

"Abang, buka pintu ini abang! Dengarlah penjelasan Sarah dulu..." pinta Sarah sambil mengetuk pintu bilik mereka.

"Pergilah! Abang mahu bersendirian!" terdengar jeritan dari dalam bilik.

"Abang! Ampunkan Sarah, abang! Ampunkan Sarah!" raung Sarah dalam tangisan. Tangan yang kuat mengetuk pintu sedari tadi telahpun berhenti dan Sarah yang berdiri sudah duduk mencangkung. Tangisannya semakin lama semakin kuat.

Raihana hanya mampu melihat. Dia tahu tak guna masuk campur, itu urusan rumah tangga mereka. Dia hanya mampu berharap rajuk Fauzi tak berpanjangan.

*bersambung*



p/s: Catch up later guys... Daa~

0 comments:

Cuba baca yang ini:

 
design by suckmylolly.com