Tuesday, October 3, 2017

Kau Kunci Hatiku Bahagian 20...

Bahagian sebelumnya:

Bahagian 20: Puteri Menjadi Hamba

"Awak tak perlu tahu siapa saya, cukup sekadar awak tahu bahawasanya sayalah orang yang awak berhutang itu. Mana RM2.93 juta saya yang awak belanjakan itu? Nak rasa kena lelong macam mana bekas serumah awak, Ayra kena dulukah?" tanya lelaki itu, sinis.

Mendengar soalan yang diajukan oleh lelaki yang berada di hadapannya, Qatrunnada tersentak. Dia sama sekali tidak menyangka lelaki itu amat mengenalinya.

"Mr. W?" tanya Qatrunnada pula.

"Well, well, well, nampaknya awak dah tahu siapa saya. Kalau begitu, awak tolong sampaikan pesanan saya pada buah hati awak yang tipu duit saya itu. Awak tahu bukan, kalau awak kena lelong, tak mungkin nasib awak sebaik Ayra?" tanya Wafi lagi.

"Mr. W kenal Ayra ke untuk berbicara seperti ini?" tanya Qatrunnada, hairan dengan pernyataan yang dikeluarkan oleh Mr. W.

"Saya rasa kalau saya beritahu rahsia ini, secara automatik awak akan tahu siapa saya yang sebenar. Jadi, saya rasa nanti dululah. Tak ada keseronokan kalau beritahu awak awal-awal. Kalau awak tak berjaya bayar saya, mungkin saya akan beritahu," ujar Wafi.

"Apa maksud Mr. W?" tanya Qatrunnada lagi.

"Saya berani jamin, Harry sekarang sudah lari dari rumah yang awak dengan dia beli hari itu. Rumah yang awak beli menggunakan duit saya itu hanya bernilai RM900 ribu, maka awak masih perlu melunaskan baki RM2.03 juta saya. Awak berdua masih ada dua hari, saya akan tunggu. Cukup masa, saya sendiri akan uruskan hal awak," ujar Mr.W, lebih sinis daripada tadi.

"Tak mungkin! Harry beritahu saya tadi dia nak keluar cari duit. Mr. W jangan cuba nak berbohong dengan saya!"

"Terpulang, saya lebih kenal Harry berbanding awak. Ke mana dia pergi, apa yang dia buat, semuanya saya tahu. Awak jangan risau, kalau awak ditangkap nanti, dia pun akan ditangkap juga. Waktu itu, tahulah saya nak buat apa dengan kau orang berdua. So, chaw!" ujar Mr. W lalu beredar meninggalkan bangunan pejabat itu.

     *     *     *     *     *

Jenuh Qatrunnada menghubungi Harry sebaik sahaja dia menyedari bahawasanya teman lelakinya itu masih belum pulang walaupun jarum pendek jam sudahpun menginjak ke angka sebelas. Setiap kali dihubungi lelaki itu, pasti panggilannya akan disambung ke peti suara membuatkan hatinya mula meragui kata-kata Harry sebelum dia keluar rumah.

"Takkanlah dia dah lari dengan baki duit itu? Tak mungkin!" getus hati Qatrunnada.

Tanpa berlengah, dia mula mencapai telefon bimbitnya sebelum sempat telefon bimbit itu berdering. Nama 'Bob' tertera di skrin membuatkan dia cepat-cepat menjawab panggilan tersebut.

"Hello, Bob. Sebelum awak cakap apa-apa, saya nak berbincang sesuatu dengan awak. " tanya Qatrunnada, sebelum sempat Bob memulakan bicara.

"Nak jumpa di mana?" tanya Bob pula.

"Rumah baru saya, dalam masa sejam," jawab Qatrunnada.

"Baik, nanti saya ke sana. Jangan lari," ujar Bob sebelum memutuskan talian.

Lebih kurang setengah jam kemudian, loceng rumah Qatrunnada berbunyi. Qatrunnada membuka pintunya, kelihatan Bob dan seorang lagi lelaki berada di hadapannya. Dia mula memandang sekeliling rumahnya sebelum mengizinkan dua orang lelaki itu masuk.

"Ada apa kau nak jumpa aku?" tanya Bob sebaik sahaja dia duduk di atas sofa yang berada di ruang tamu rumah kondominium itu.

"Aku mengaku kalah, Harry dah lari. Aku sudah tiada duit nak membayar hutang kau orang. Kalau kau orang nak jual aku atau lacurkan aku pun aku sanggup, asalkan aku boleh terus hidup."

"Kau serius nak lacurkan diri kau semata-mata untuk hidup? Kau ingat aku percaya dengan kata-kata kau?" tanya Bob, sinis.

Qatrunnada melutut di hadapan Bob lalu memegang kaki Bob.

"Aku tahu RM2.93 juta itu bukan sikit, aku tak tahu bagaimana nak membayar duit sebanyak itu. Jadi, itu saja yang aku boleh buat," ujar Qatrunnada lalu menangis.

"Baiklah, serahkan telefon bimbit kau sekarang," arah Bob.

Qatrunnada tidak membantah, sebaliknya terus menyerahkan telefon bimbitnya kepada Bob.

"Roy, kau berikan aku beg plastik yang aku suruh kau pegang tadi," ujar Bob kepada lelaki yang seorang lagi itu.

Qatrunnada dapat melihat beg plastik berwarna oren itu diberikan kepada Bob sebelum beg tersebut diserahkan kepadanya.

"Dalam ini ada pakaian, aku nak kau tukar kepada pakaian itu kerana aku tak mahu kau simpan apa-apa dalam poket kalau kau pakai pakaian kau sendiri."

Tanpa berlengah, Qatrunnada terus mencapai beg plastik oren itu lalu menuju ke dalam bilik tidurnya. Tak lama kemudian, dia keluar dari bilik itu dengan berpakaian gaun putih tanpa lengan yang pernah dilihat tersarung di badan Ayra suatu ketika dahulu.

Namun begitu, apa yang mengejutkan dia adalah beg bagasi yang agak besar berada di hadapannya. Setahunya, beg tersebut tiada bersama mereka tadi. Apakah yang ingin dilakukan oleh mereka dengan beg sebesar itu?

"Sini, kau!" jerkah Bob membuatkan Qatrunnada terkejut lalu berjalan menuju ke arah lelaki itu.

Sebaik sahaja dia berdiri di hadapan lelaki itu, Roy terus saja menarik kedua belah tangannya ke belakang lalu diikat keduanya. Dalam masa yang sama, Bob menyatukan kedua belah kakinya lalu mengikatnya dengan tali. Qatrunnada yang mula berasa takut itu tidak berani melawan kerana bimbang keselamatannya terancam, lebih-lebih lagi tanpa Harry melindunginya.

Setelah selesai, Roy telah bertindak menekup mulutnya dengan kain hitam bagi menghalangnya daripada bersuara. Selepas itu, matanya pula ditutup dengan kain hitam bagi menghalangnya daripada terus melihat.

Tiba-tiba, dia terasa seperti badannya disuntik di pergelangan tangannya. Kaki tangannya yang dibelenggu membuatkan dia sukar untuk meronta. Tak lama selepas itu, dia berasa badannya semakin ringan dan dia hilang kesedaran.

Sedar-sedar saja, dirinya sudah berada di atas katil yang berada di dalam sebuah bilik kecil. Qatrunnada cuba untuk bangun, namun dia tak berupaya untuk menggerakkan mana-mana anggota badannya. Qatrunnada mulai panik kerana dia baru menyedari yang dia tak dapat merasakan seluruh badannya. Tanpa sedar, air matanya mula mengalir laju.

Sedang dia menangis itu, tiba-tiba pintu bilik tempat dia berada itu dibuka. Kelihatan Bob dan seorang lagi lelaki yang amat dikenalinya masuk ke dalam bilik tersebut lalu mendekatinya.

Lelaki yang dikenalinya sebagai Mr. W itu duduk di birai katil lalu mengusap tangannya. Air matanya semakin deras mengalir tatkala dia mengetahui hakikat yang dia tidak boleh merasa sentuhan Mr. W itu, apatah lagi hendak menghalang.

"Kau jangan risaulah, kau bukannya lumpuh pun. Aku suruh Bob suntik kau ubat bius seluruh badan saja. Paling lama pun kau tak boleh bergerak adalah satu hari. Jadi, aku nak kau nikmati masa-masa kau tak boleh nak bergerak ini kerana selepas ini kau mungkin tak boleh nak duduk diam," terang Mr. W, sinis.

"Kau nak buat apa dengan aku sampai kena suntik ubat bius begini?" tanya Qatrunnada, kasar.

Tindakan Qatrunnada menyebabkan Mr. W menjadi berang lalu bertindak menarik rambut Qatrunnada yang panjang mengurai itu ke atas. Qatrunnada hanya mampu menjerit kesakitan.

"Aku akan pastikan kau akan jadi milik aku, dan kau kena berkhidmat kepada aku. Apa saja yang aku suruh kau buat, kau kena buat. Faham?" tengking Mr. W lalu melepaskan rambut Qatrunnada itu.

Qatrunnada terbungkam mendengar penerangan Mr. W. Dia tahu walaupun dia dibeli oleh ketua geng yang pernah diuruskan oleh teman lelakinya, namun nasibnya tak mungkin sebaik Ayra.

"Saya faham, Mr. W."

"Bagus, Qatrunnada. Saya suka sikap awak, awak sedar diri. Bob, aku nak kau rantai dia siap-siap sebab aku rasa kesan ubat bius dia boleh hilang dalam beberapa jam lagi. Aku tak mahu dia terlepas kerana dia aset yang aku ada untuk musnahkan orang yang telah menghancurkan organisasi aku."

Selepas Mr. W selesai memberikan arahannya, Bob mengambil rantai yang telah dipasangkan pada palang besi di dinding bilik tersebut lalu di manggakan hujungnya pada kaki Qatrunnada.

Sebaik sahaja selesai, Bob dan Mr. W beredar dari bilik itu. Kedengaran bunyi mangga diselak dari luar menandakan bilik itu telahpun dikunci dari luar. Qatrunnada hanya mengeluh resah.

     *     *     *     *     *

Sebaik sahaja Qatrunnada sedarkan diri, dirinya dipapah oleh dua orang lelaki dan didudukkan di atas sebuah kerusi. Sebaik sahaja dia diikat, kain yang menekup mulut dan matanya dibuka dan dia dapat melihat Mr. W di hadapannya dan teman lelaki yang telah menghilangkan diri itu di sebelahnya, juga dalam keadaan terikat.

Dia hanya melihat Mr. W menatap wajah Harry yang masih lagi tidak sedarkan diri. Sungguh dia tidak dapat menjangkakan apakah nasibnya selepas ini.

Tak lama kemudian, Harry pun terjaga dan mata mereka berpandangan sebelum Harry menyedari kehadiran Mr. W di hadapannya.

"Bos, bos nak buat dengan saya ini?" tanya Harry.

"Aku bagi kau tiga hari Harry, mana duit aku?" tanya Mr. W dengan suara yang sangat kuat sehingga mengejutkannya.

"Saya simpan di rumah, saya akan bagi bos," jawab Harry, terketar-ketar.

Tindakan Mr. W yang memandangnya selepas itu membuatkan dia mula menggigil ketakutan dan tidak berani bersuara.

"Kau ingat aku bodoh Harry? Kau rasa, kalau aku boleh cari kau sampai ke Pulau Perhentian, aku tak tahu apa yang kau buat dengan duit aku itu? Kau ingat aku ini apa?" jerkah Mr. W sambil menarik rambut Harry.

"Aduh, sakit bos! Saya minta maaf, saya tak mampu nak bayar. Bos lepaskan Qat, saya akan buat apa saja untuk bos," rayu Harry yang sedang mengerang kesakitan itu.

"Apa? Lepaskan Kathy? Tak mungkin! Sebab kalau aku jual kau pun, siapa nak beli? Baik aku jual Kathy," ujar Mr. W sambil tersenyum sinis.

"Jangan, bos. Dia tak bersalah dalam hal ini," jawab Harry.

"Tak bersalah? Kau memang ingat aku ini bodoh kot, Harry! Aku nampak dengan mata kepala aku sendiri, kau orang berdua pergi membeli-belah dengan Pavilion, Lot 10, KLCC dan Avenue K. Macam-macam barang kau orang borong, nak aku sebut satu persatu ke?" tempelak Mr. W, berang.

Qatrunnada dapat melihat wajah Harry yang bertambah pucat setelah mendengar kenyataan itu. Dia terkesima apabila mengetahui bahawasanya gerak geri mereka berdua telah diperhatikan selama ini.

"Tapi sebenarnya, aku bukan marah sebab kau orang bawa lari duit aku. Ada sesuatu yang lain yang kau orang buat yang membuatkan aku sangat marah," ujar Mr. W, setelah melihat keduanya masih mendiamkan diri.

"Apa dia, bos?" tanya Harry, lemah.

"Aku marah sebab kau orang jual teman wanita aku!" teriak Mr. W dengan mata yang sengaja dibuntangkan.

"Teman wanita? Ayra? Kalau betul Ayra ini teman wanita encik, jadi encik ini..." Qatrunnada tak mampu untuk menghabiskan ayatnya.

"Tak mungkin, lelaki ini adalah Megat Wafi!" getus hati Qatrunnada.

"Ya, aku adalah lelaki yang kau fikirkan itu. Bob, aku nak kau kurung mangkuk dua orang ini! Oh ya, macam mana dengan hasil lelongan cik Qatrunnada kita ini?" tanya Wafi, sinis.

"Ketika saya tutup bidaan tadi, nilai bidaan tertinggi adalah RM2.93 juta," jawab Bob yang masih tekun dengan komputer ribanya.

"Wow, tinggi juga itu! Sama pula itu dengan nilai hutang kau orang, tapi taklah setinggi harga yang Megat Hafizal bayar untuk beli Ayra Melissa, bukan?" sindir Wafi.

Baik Harry mahupun Qatrunnada tidak menjawab pertanyaan Wafi membuatkan lelaki itu semakin berang.

"Bob, kau kurung mereka berdua! Aku nak kau uruskan hal jual beli Qatrunnada," arah Wafi.

"Nak uruskan macam mana bos? Bukankah yang beli Qatrunnada ini bos?" tanya Bob yang berdiri di hadapan Wafi sementara orang suruhan Wafi yang lain membebaskan Harry dan Qatrunnada daripada belenggu di kerusi mereka.

"Apa dia, bos? Bos beli Qat?" tanya Harry yang terkejut dengan soalan Bob tadi.

"Kenapa aku tak boleh beli dia? Aku ada duit, aku ada kuasa! Geng ini milik aku kot!"

"Bos nak buat apa dengan dia?" tanya Harry, ingin tahu.

Soalan Harry membuatkan Wafi berjalan menuju ke arah Harry yang dipegang oleh dua orang lelaki. Dia bertindak menepuk pipi Harry dengan kuat. Qatrunnada yang memerhatikan mereka berdua semakin takut kerana dia telah lihat sendiri bagaimana rupa Wafi apabila dia sedang berang.

"Apa hak kau nak tanya soalan itu pada aku, pemilik Qatrunnada sekarang?" tanya Wafi, sinis.

"Kau takkkan dapat miliki aku, lelaki gila!" jerit Qatrunnada.

Wafi berpaling dan memandang Qatrunnada. Selepas itu, dia mendekati Qatrunnada lalu menyentuh pipi Qatrunnada dengan lembut sebelum bertindak menampar pipi mulus wanita itu.

"Beginikah cara kau bercakap dengan aku, tuan kau? Ketika kau orang uruskan hal penjualan Ayra, adakah Ayra bersuara ketika itu?" tanya Wafi dengan lantang.

Soalan Wafi membuatkan Qatrunnada terbungkam. Benar, Ayra tidak melawan sedikitpun meskipun dia sendiri tidak tahu siapakah yang telah membelinya.

"Bob, kau kurung Qatrunnada di bilik belakang. Kau buatlah apa yang patut supaya dia tak terlepas," arah Wafi setelah lama dia menanti jawapan daripada Harry dan Qatrunnada.

Bob mengarahkan lelaki yang memegang Qatrunnada untuk membawa Qatrunnada pergi dari situ. Sementara itu, Wafi mendekati Harry pula.

"Aku akan buat kau rasa menyesal hidup di dunia ini sebab kau menyakitkan hati aku!" teriak Wafi lalu beredar menuju ke arah bilik tempat Qatrunnada diletakkan.

     *     *     *     *     *

Pagi itu, Qatrunnada bangun setelah cahaya matahari memancar ke arah mukanya. Dia melihat sekeliling, tiada tanda-tanda Wafi berada di situ. Mungkin lelaki itu telah pergi setelah puas melayan nafsu serakah ke atas dirinya.

Dia sama sekali tidak menduga Wafi akan bertindak merogolnya di hadapan Harry. Bukan dia tidak melawan, namun setiap kali dia melawan pasti dia akan ditampar oleh Wafi membuatkan dia berhenti melawan dan terpaksa merelakan dirinya disentuh oleh lelaki yang kini menjadi tuannya.

Masih terngiang-ngiang suara Harry menjerit bagi menghalang Wafi daripada menyentuh dirinya, namun semakin ditegah semakin rakus lelaki itu melempiaskan nafsunya. Akhirnya, Harry berhenti menjerit dan jatuh terduduk sebelum mengalirkan air mata lelakinya.

Qatrunnada sama sekali tidak menyangka hidupnya bakal berubah daripada seorang puteri kepada seorang hamba. Semuanya kerana wang.

Tanpa disedari, air matanya mula mengalir.

*BERSAMBUNG*

0 comments:

Cuba baca yang ini:

 
design by suckmylolly.com